1

Utredningsresultat


Utredningsresultaten lite mer konkret. Jag har inte bloggat under tiden, eller alls på ett tag helt enkelt för att det inte varit någon prioritering i mitt liv. Jag pysslar med annat just nu men sen plötsligt känner jag att jag har saker jag vill minnas så då bloggas det lite. Vi kan kalla det klungbloggning helt enkelt. Eller adhd-bloggande >_<

Utöver testerna som gjordes på mig hade psykologen kontakt med flera personer i min omgivning som känt mig hela livet (=3 st...)  hon hade även kontakt med skolkurator som jag tydligen gått hos på högstadiet (what??) och hade fått tillgång till skolans journaler! Dom måste jag för tusan få se, blir sjukt nyfiken, kommer inte ihåg någonting! Aaaanyway...

Testerna jag fått göra under utredningen har visat ett ojämt resultat, vilket det brukar göra om det är något "fel" i huvudet på en. I mitt fall är det de verbala testerna som skiljer sig avsevärt från de andra. Jag blir dum i huvudet när jag ska försöka förklara ords innebörd m.m. Jag visste inte detta om mig själv utan detta fick jag lära mig under testets gång. Jag kände mig verkligen dum i huvudet varje gång jag skulle förklara vad tex "Klyscha" betyder. Jag VET ju vad det betyder, men jag kan inte för mitt liv förklara det. Jag kan heller inte se vad det är för likheter mellan en fluga och ett träd. Det var tydligen också konstigt.

Utöver dessa verbala tester där jag ligger en bit under genomsnittet så ligger jag tydligen över genomsnittet på alla andra tester, ett test ligger tom över den "fett höga" IQ-nivån. Vilket hon sammanfattade med "du har högre iq än de flesta.. men det visste du kanske redan?". Och förlåt mina kära (en eller två) läsare. Jag vet att man inte får skriva såhär som svensk. Men ja, det visste jag redan. Och slutligen sa hon att om jag hade kunnat ta in och bearbeta information som "normalt" folk så hade jag varit sjuuuukt smart, men det är jag ju inte eftersom jag inte kan det. Jag är bara smart på vissa saker ;)




1 kommentarer:

Helena sa...

Hands up in the air for you fina, det blir så jävla bra när allt faller på sin plats och livet blir mycket mycket lättare att leva när man hittar rätt! I know that feeling, att undra vart alla likasinnade människor är... Det undrar jag varje dag! ;)

Skicka en kommentar